سیتاپ

کارگاه آموزش، منتورینگ و سیستم‌سازی تیم فروش

فرآیندهای اجرایی در یکی از صنایع تولیدی سیم و کابل

تاریخ اجرا: تیر تا شهریور ۱۴۰۳
مدت زمان اجرا: فاز ۳ ماهه
فرآیندهای اجرا شده:
منتورینگ منابع انسانی، بیزینس کوچینگ و سیستم سازی

کارگاه آموزش، منتورینگ و سیستم سازی تیم فروش 2
کارگاه آموزش، منتورینگ و سیستم سازی تیم فروش 3
اجرای یک برنامه آموزشی و اجرایی جامع برای کارکنان و تیم فروش و مدیریت این مجموعه، تجربه‌ی جذابی بود. این آموزش‌ها شامل آموزش‌های مرتبط با فرآیندهای بازاریابی و فروش، فنون مذاکره، ارتباط با مشتریان و سیستم پیگیری، و آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های درون تیمی و مدیریت واحدها بود. کارگاه‌ها به صورت مجزای فردی و تیمی و در فضایی کاملاً تعاملی و همدلانه برگزار شد. مدیریت مجموعه در تمامی فرآیندها قدم به قدم با ما همراه بود. انعطاف‌پذیری مدیریت و متعاقباً فرآیندهای چیدمان شده، به کارکنان این اجازه را می‌داد که با رغبت و البته شفافیت بیشتری از تغییر استقبال کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه

در قسمت پایش و پالایش منابع انسانی که شامل ارزیابی عملکرد، ارائه‌ی بازخوردهای سازنده و معنادار به کارکنان، تشخیص و تشریح نقاط قوت و ضعف آن‌هاست، به نتایج تعیین کننده و ملموسی رسیدیم. همچنین در این مرحله از تست‌های حل تعارضات و هوش هیجانی نیز بهره بردیم. این فرآیند توانست به بهبود مستمر عملکرد و توانمندی‌های کارکنان کمک کند و در نتیجه، به بهبود عملکرد فروش و رضایت کارفرما و همچنین مشتریان منجر شود.

در ادامه‌ی فرآیندهای توسعه‌محور به سراغ بازطراحی و اصلاح چارت سازمانی این مجموعه رفتیم و در راستای سیستم‌سازی و عملکردهای مبتنی بر تیم، شرح وظایف و مهارت‌های لازم هر موقعیت، مشخص و سپس اجرایی شد.کارگاه آموزش، منتورینگ و سیستم سازی تیم فروش 5

با اجرای صحیح این فرآیندها در فاز اول، شرکت تولید کننده سیم و کابل توانست دید خود را در زمینه‌ی مارکتینگ و برندینگ، وسعت ببخشد. این مجموعه‌ی قدرتمند در تولید سیم و کابل، توانسته با قدم‌های جسورانه و بلندی که طی سال‌های متمادی در کیفیت تولیدات خود برداشته، در موقعیت اقتصاد ناپایدار کنونی، رشد پایداری را تجربه کند و روی باور کارکنانش نسبت به این موضوع کار کند.

در مجموع، اجرای فرآیند سه ماهه منتورینگ و کوچینگ اجرایی در کسب و کارهای تولیدی، وارد کننده و صادر کننده از جمله شرکت اعتماد کابل البرز، با تمرکز بر سیستم سازی واحدهای درون سازمانی و چارت‌بندی و همچنین پایش و پالایش منابع انسانی جهت قرارگیری در این جایگاه‌ها پیش رفت. سپس به توسعه مهارت‌های فنی و نرم، بهبود عملکرد کلی درون سازمان و هموار کردن مسیرهای توسعه راهبردی بلندمدت برای این مجموعه قوی پرداخت.

پیمایش به بالا